Bu ayakkabıya iyi bakın. Bu model, iki moda markası için oldukça zorlu bir dava sürecine neden oldu. Ysl geçtiğimiz yıl Steve Madden’a dava açmış ve Ysl Tribute Heels modelini taklit ettiğini iddia etmişti. Tescilli Tribute Heels modelinin tasarımı, Steve Madden tarafından hem topuklu ayakkabı olarak Kananda modelinde hem de terlik olarak Sicily modelinde kullanılmştı. Mahkeme Ysl’i haklı bulmuş ve Steve Madden’a ilgili ürünleri piyasadan toplatma emri vermişti. Steve Madden, 2017 yılında Kananda modelini piyasadan toplattı ancak Sicily terlik modeli hala belirli dağıtımcılarda bulunduğundan Ysl, söz konusu terliği satan Steve Madden’in en az 13 distribütörüne ihbarname göndererek söz konusu terliğin satışının derhal durdurulması gerektiğini belirtti. Bunun üzerine Steve Madden geçtiğimiz günlerde, Ysl’e New York’ta dava açarak Fransız modaevinin, haksız müdahalelerde bulunduğunu ve haksız ticaret uygulamaları yoluyla “meşru rekabeti engellemeye” teşebbüs ettiğini iddia etti. —————————————————————————— Look closely at this shoe. This model led to a very challenging litigation process between two fashion brands. Last year, Ysl sued Steve Madden and claimed that he imitated the Ysl Tribute Heels model. The design of the registered Tribute Heels model was used by Steve Madden both in the Kananda model as a heeled shoe and in the Sicily model as a slipper. The court found right Ysl and ordered Steve Madden to recall related products from the market. Steve Madden stop selling the Kananda model in 2017, but beacause the Sicily slipper model was still in certain distributors, Ysl sent cease and desist letters to least 13 distributors. That’s why Steve Madden has recently filed a lawsuit in New York, alleging that the French fashion house attempted to "prevent legitimate competition" through unfair trade practices.

A post shared by Fashion Law Institute Istanbul (@fashionlawinstitutetr) on

Comments are closed.

SOSYAL MEDYADA BİZİ TAKİP EDEBİLİRSİNİZ

YASAL UYARI

Web sitemiz, kamuya genel bir bilgi sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
2018 © Tüm telif hakları Moda Hukuku Enstitüsü’ne aittir.
Moda Hukuku Enstitüsü web sitesinin kısmen ya da tamamen kopyalanması yasaktır ve aksi davranış telif hakkı ihlali teşkil eder.

Bülten Üyeliği

open